Arhitektura je preobrazba svakodnevne sreće

arhitekti Yui Tezuka, Takaharu Tezuka
razgovarali Ana Dana Beroš, Vera Grimmer, Ante Nikša Bilić

 

ORIS: Htjeli bismo započeti svojevrsnim impresionističkim pristupom vašem radu, slikama vaše arhitekture. Impresionirale su me dvije slike – bijeli oblak trešanja u cvatu u Kući trešnjinog cvijeta (Cherry Blosom House), gdje cvat prodire u kuću kroz nakošene prozore. Koliko sam shvatila, kuća nije izgrađena nego se radi samo o projektu. S druge strane, imamo gomile snijega koje pritišću debeli stakleni zid Prirodoslovnog muzeja. Može li se reći da je dio vaše arhitekture posvećen osjetilima? Je li senzitivnost veliki element vašeg rada?

 

 

Takaharu Tezuka: Uvijek postoje arhitektonske invencije u oblicima i formama. Takvi se oblici mogu pokazati zastarjelima već idućeg dana. Pokušavamo stvoriti novu vrstu trajne arhitekture koja se može znatno razlikovati od posljednjeg stila. Smatramo da je arhitektura alat za stvaranje promjene u životu ljudi. Kad stvorite promjenu u životnom stilu, ona donosi novu vrstu osjećaja. Kuća trešnjinog cvijeta odnosi se na život pod trešnjinim cvijetom. U Japanu, početkom travnja, običaj je piti pod trešnjama u cvatu. Htjeli smo izgraditi kuću koja će gledati prema gore, na trešnjinu krošnju u cvatu te je vidjeti na podlozi crnog ili plavog neba. Takva je priča u pozadini naše arhitekture. Želi prenijeti takav osjećaj. No osjećaj se odnosi i na životni stil koji gorljivo zagovaramo.